طبس-سیدابوالفضل حقانی-سرپرستی یزد فردا: سرهنگ ابوالقاسم احمدي-فرمانده بسیج ناحیه طبس، در نخستين يادمان شهيد حسين شكوهي اظهار داشت: شهداي عزيز و گرانقدر براي اسلام و انقلاب اسلامي افتخارآفرين بودند و در واقع اقتدار امروز نظام جمهوري اسلامي ايران و موج بيداري در مسلمانان جهان و بپاخواستن آنها عليه ستمگران، مرهون خون شهدا و دستاورد ايثار، رشادت و فداكاري جانبازان، ايثارگران و رزمندگان در طول انقلاب شكوهمند اسلامي و هشت سال دفاع مقدس است.


* برگزاري يادواره شهدا نياز امروز نسل جوان

وي عنوان كرد: باتوجه به جنگ نرم دشمنان عليه انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي، برگزاري يادواره‌هاي شهداي عزيز و محافل و مجالس با نام و ياد شهدا و يادآوري صحنه‌هاي شور و ايثار در راستاي زنده نگه داشتن روحيه فداكاري، ايثار، شهامت و شهادت، نياز امروز نسل جوان است.


* برگزاري 25 يادواره در طبس طي سال گذشته

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج طبس يادآور شد: طي سال 1389 تعداد 25 يادواره شهدا در سطح شهرستان طبس برگزار شد كه در سال جاري نيز با استمداد از درگاه خداوند متعال اين روند آن‌گونه كه شايسته و در خور شأن شهداي بزرگوار و ايثارگران است ادامه مي‌يابد.

وي افزود: در سال گذشته يادواره شهداي بخش ديهوك طبس برگزار شد كه با برنامه‌ريزي انجام شده در سال جاري يادواره شهداي بخش دستگردان نيز برگزار مي‌شود.


* براي شهدا ارج بيشتري قائل شويم

امام جمعه شهرستان فردوس نيز در ادامه اين يادمان، به بيان جايگاه و مقام والاي شهدا پرداخت و خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم عنايت الهي همواره شامل حالمان شود، بايد دست توسل به دامان شهدا زده و براي شهدا ارج و احترام بيشتري قائل شويم.

حجت‌الاسلام محمدعلي حسيني‌مقدم ادامه داد: شهدا هدايتگرند و با هدايت انسان‌هاي منحرف، آنها را به مسير صحيح و اصلي برمي‌گردانند و در واقع هر چه امروز داريم از بركت خون شهداست كه بر همين اساس بايد يادواره‌هاي شهدا هر چه بيشتر و باشكوه‌تر در سطح جامعه برگزار شود.


* استفاده برخي جوانان از نمادهاي شيطاني نشانه جهالت آنهاست

وي اظهار داشت: جواني كردن جوان به معني عشق‌بازي و مانوس شدن با حضرت حق و معاشقه و معامله با خداوند متعال است و اينكه جواني نماد شيطان‌پرستي را بر روي لباس و مدل موي خود پياده كند، جواني كردن نيست بلكه جهالت، ناداني، عقب افتادگي و بيگانگي از هويت ديني و ملي است.

امام جمعه فردوس عنوان كرد: بايد همواره قدر شهدا را دانسته و بيش از پيش به آنها افتخار كنيم چراكه اقتدار امروز جمهوري اسلامي ايران از بركت خون شهداست.


* موج بيداري اسلامي از بركت خون شهداي انقلاب ايران است

وي گفت: خون شهداي عزيز و بزرگ ما جريان پيدا كرده و امروز به كشورهاي تونس، مصر، ليبي و يمن رسيده و خيزش عجيبي در مسلمانان دنيا ايجاد كرده است.

به گزارش فارس؛ در پايان يادمان شهيد حسين شكوهي از خانواده اين شهيد بزرگوار و خانواده فضل‌الله گرياني و احمد حيدريان از ايثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس با اهداي لوح تقدير شد.

قرائت زندگينامه شهيد حسين شكوهي، پخش كليپ و قطعات فيلمي از شهدا و مديحه سرايي از ديگر برنامه‌هاي اين يادمان بود.

شهيد حسين شكوهي در سال 1365 در سن 17 سالگي، در عمليات والفجر 8 و در منطقه فاو به درجه رفيع شهادت نائل آمده است.


* يادمان شهيد شكوهي گامي موثر در راستاي ايجاد وحدت بيشتر

اين يادمان باحضور امامان جمعه طبس و فردوس، فرماندار و مديران برخي از ادارات و نهادهاي شهرستان طبس و جمع كثيري از مردم در محل مسجد آيت‌الله نمايي طبس برگزار شد.

مسجد آيت‌الله نمايي طبس از گذشته‌هاي دور به‌عنوان مسجدي براي نمازگزاران حزب چپ يا اصلاح طلب مطرح بوده، اما به لطف خداوند متعال با برگزاري اين يادمان و حضور مسئولان در اين مسجد، گامي موثر در راستاي ايجاد وحدت، همدلي و هماهنگي بيشتر، حذف برچسب از مساجد و افزايش بصيرت و آگاهي نسبت به ارزش‌هاي اسلام و انقلاب برداشته شد.

نخستين يادمان شهيد حسين شكوهي از سوي ناحيه مقاومت بسيج طبس، حوزه چهار مقداد شهري، پايگاه مقاومت بسيج امام علي (ع) و با همكاري حجت‌الاسلام ابراهيم حيدرزاده امام جماعت و هيئت امناي مسجد آيت‌الله نمايي طبس برگزار شد.


منبع: خبرگزاری فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا